• Wakacyjne godziny pracy sekretariatu Prefektury Rakowiecka

• Szanowni Państwo,

W czasie wakacji sekretariat Prefektury Rakowiecka będzie pełnił dyżur od poniedziałku do czwartku w godz. 9.00-15.00.

W dniach 1-5 sierpnia sekretariat będzie nieczynny.

Uwaga - podane godziny mogą ulec zmianie. Prosimy o wcześniejszy kontakt telefoniczny przed planowaną przez Państwa wizytą w szkole.

Życzymy udanych wakacji! :)

• Ostatnia hulanka na Rako :)

• To był z pewnością wieczór, o którym długo nie zapomną nasi Absolwenci!

Zostali wyłonieni Król i Królowa Balu, jak i zdobywcy wielu innych kategorii: Dusza towarzystwa, Najmilszy z najmilszych, Piękność roku, Łeb jak sagan, Bicek roku .. i wiele innych! :))))

• Zakończenie roku szkolnego 2021/22 już za nami 👩‍🎓👨‍🎓

• Pożegnaliśmy się z naszymi wspaniałymi Ósmoklasistami, którzy idą dalej w świat z wieloma sukcesami i pięknymi wspomnieniami :)

Wszystkim naszym Uczniom gratulujemy promocji do kolejnej klasy i życzymy cudownych wakacji!

Łapcie oddech i ładujcie baterie promieniami słońca :)

• Ogromne GRATULACJE dla Leona!

• Kochani!

Z wielką radością informujemy, że nasz uczeń, Leon Gaudziak z 6a, został laureatem w Ogólnopolskim Konkursie na opowiadanie o tematyce olimpijskiej im. Jana Parandowskiego. Opisał swoją przygodę ze sportem (Leon jest młodzieżowym mistrzem Polski w skokach do wody!) Pisał o niełatwej drodze, którą odbył. O lękach, z którymi walczył i o o słodkim smaku zwycięstwa. Jury wybrało dwadzieścia najlepszych prac z 300 przesłanych. Jury kierowało się również tym, że opisana historia może stać się wzorem, za którym  podażą inni.  Opowiadanie zostało opublikowane w książce pt. "Opowiadanie olimpijskie". Chcemy też zaznaczyć, że  opiekunem naukowym Leona  był nasz polonista, pan Staszek Dutka.

Leonie, bądź wzorem, inspiruj, serdecznie Ci gratulujemy, jesteś naszą dumą!

• UWAGA - WIELKA PROŚBA :-)

• Dzisiaj z terenu szkoły zaginął czarno-zielony rower.

Jeśli ktoś wie coś na temat zaginionego pojazdu - prosimy o kontakt z sekretariatem szkoły.

• 6a na Wiśle :)

• Było wszystko: upał, słońce, wiatr, deszcz, plaża, ognisko na plaży, kiełbaska i chlebek, tańce na pokładzie oraz Titanic :D

Zapraszamy do oglądania relacji -> otwórz link

Tak nam się spodobało, że w czwartek robimy powtórkę z rozrywki. Wyślemy Wam pocztówkę ;)

• Warsztaty architektoniczne kl. 6B

• Dziś uczniowie klasy 6b uczestniczyli w drugiej odsłonie warsztatów architektonicznych.

Dzisiaj poznawali w jaki sposób na przestrzeni wieków, wraz z rozwojem wiedzy i technologii, zmieniały się bryły i konstrukcje budynków.

Poznali podstawowe układy konstrukcyjne oglądając zdjęcia i porównując :

budynki, w których układem nośnym są ściany,

budynki o konstrukcji szkieletowej,

budynki o konstrukcji modułowej,

budynki w układzie mieszanym (np. układ nośny tworzą ściany zewnętrzne i słupy wewnątrz budynku).

Po części teoretycznej uczniowie przeszli do działania i sami tworzyli różnego rodzaju konstrukcje.

Była duża porcja wiedzy oraz wyśmienitej zabawy.

• Uroczyste zakończenie roku szkolnego

• Drodzy Uczniowie i Rodzice,

rok szkolny 2021/22 dobiega końca.Serdecznie zapraszamy więc na uroczystość zakończenia roku szkolnego, która odbędzie się w Prefekturze Rakowiecka w najbliższy czwartek tj. 23 czerwca:

• dla klas 5 i 6 – o godz. 17.00,
            • dla klas 7 i 8 – o godz. 18.30.

Po części oficjalnej świeżo upieczonych Absolwentów zapraszamy na bardzo wyczekiwaną "Ostatnią Hulankę na Rako", która zaplanowana jest do godz. 23.00.

Pozdrawiam,

Monika Gall

Dyrektor Prefektury Rakowiecka

• 6a dziś kolejny raz w Muzeum Warszawy 🏛

• Poprzednio uczyliśmy się o budżecie partycypacyjnym (tak akurat na Dzień Niepodległości).

Dziś przyglądaliśmy się bliżej konstrukcji staromiejskich kamienic, robiliśmy protaże, rozpoznawaliśmy zdobienia.

Po zajęciach - „kultowa” bułka z pieczarkami :)

• Mecz koszykówki

• W ubiegłą sobotę na boisku Prefektury Puławska odbył się Mecz Koszykówki UCZNIOWIE kontra RODZICE

Brawa dla naszych Rodziców, którzy wygrali ten pojedynek! :))))

Następnie odbył się mecz w składach mieszanych

To kiedy powtórka? ;)

• 8c w Pradze - ciąg dalszy historii 🙂

• Doskonała pogoda pozwoliła nam odkrywać piękno czeskiej stolicy. Hradczany, Złota Uliczka, Most Karola, zegar Orloj, Josefov oczarowują zarówno w dzień, jak i nocą. Kutna Hora z Kaplicą Czaszek zrobiła wrażenie na wielu z nas, podobnie jak opowieści o Golemie.

Finał finałów to czeski street food :)

• Croatia Day 5

• Solidarność w SSP26 to ważna charakterystyka szkoły, dlatego dziś solidaryzujemy się z tymi wyjazdami, u których pogoda płatała figle lub dbała o brak suszy…

Z drugiej zaś strony, każdy, kto musiał wyjechać kiedyś z extra miejsca wie, że to po to, by nie było tak żal.

Siódmoklasiści na liście zadań na dziś mają:

-sprzątanie,

-uzupełnianie scrapbooka o relacje z Puli i rejsu,

-projekt pocztówki w ramach plastyki,

-pakowanie,

-wymeldowanie się i powrót

Stęsknieni Rodzice na pewno nie mogą się już doczekać!

• Szczeliniec zdobyty! 💪💪💪

• Zgadnijcie, które zdjęcie jest z Piekiełka :)

Nasze piątaki i szóstaki zwiedzały dodatkowo jeszcze Błędne Skały, ale na szczęście nikt nie zabłądził!

• Croatia Day 4

• Spędzając czas nad morzem najlepiej jest poznać teren z kilku perspektyw. Nam się to dziś udało i podczas prywatnego rejsu mogliśmy podziwiać różnorodność fauny półwyspu Istria i wybrzeża dalmatyńskiego (tak, tak - jest z nami Geografica )

Podczas postoju na Red Island, w turkusowej zatoce znaleźliśmy nawet kilka ziaren piasku! Ochłodzeni kąpielą, albo rozgrzani szaleństwem na wodnych dmuchańcach, ruszyliśmy w stronę  największych atrakcji.

Popłynęliśmy Kanałem Limskim do jaskini piratów! Jednookiego nie było, ale na bocianie gniazdo wspinaliśmy się zaraz po eksploracji jaskini.

Na zakończenie rejsu, miła obsługa jachtu zezwoliła nam na skoki z burty. Początkowo chętne były 4 osoby, ale w miarę narastających emocji  liczba szaleńców zaskoczyła kapitana, który przerwał doskonałą zabawę Nasz niezawodny ratownik Józek zmartwiony brakiem interwencji zarządził powrót do portu, w którym czekała nastepna miła niespodzianka

Summer Sensual Days czyli Sea, Sun & Salsa na plaży i basenie Aż miło popatrzeć !

Żal będzie wyjeżdżać!

• Zielona Szkoła klasy 8c

• 8c podbija czeską Pragę. Pierwszy dzień wyjazdu to wizyta we Wrocławiu, kolejny - deszczowe spotkanie ze stolicą Czech. W Pradze odwiedziliśmy Muzeum Lego i Muzeum Komunizmu, wjechaliśmy funikularem na różane wzgórze Petrin. Pomimo niesprzyjających okoliczności przyrody nie zrezygnowaliśmy ze spaceru po Starym Mieście.

• Zielona Szkoła klas 5 i 6 - wycieczka w góry

• Klasy 5 i 6 dokonały wczoraj naprawdę niezłego wyczynu. Zdobyły Śnieżnik! I to najtrudniejszymi trasami.

Pani przewodnik nie mógł się nas nachwalić! Słońce i piękne widoki towarzyszyły nam w czasie wspinaczki. Po dojściu do schroniska zaczęło siąpić, a piękne widoki zasłoniła malownicza mgła, która towarzyszyła nam dość długo. Mimo naprawdę trudnego zejścia, wróciliśmy cali i zdrowi, pełni wspomnień. Regenerację zapewniły basenowe szaleństwa dla chętnych :)

• Kontakt

• Społeczna Szkoła Podstawowa nr 26 STO w Warszawie - Prefektura Rakowiecka (klasy 5-8)